Galerie 2019-08-26 wyświetleń: 810

2019.08.21. - Na edukacyjnej ścieżce Ruchu Światło-Życie w Krościenku

Krościenko – odważne kroki w kierunku duchowego marketingu

Ścieżka edukacyjna na Kopiej Górce

Sporym zaskoczeniem (w pozytywnym znaczeniu) była dla mnie tegoroczna - w zasadzie przypadkowa - wizyta na Kopiej Górce. Nieczęsto tam bywam, szczerze mówiąc byłem tam tylko raz i to kilka lat temu. Zdziwiłem się zatem widząc tak istotną przemianę tego miejsca – Centrum Ruchu Światło-Życie. Utworzona została ciekawa ścieżka edukacyjna poświęcona istocie charyzmatu Ruchu, prowadząca krętym duktem od podnóża tego niewielkiego wzniesienia ku zabudowaniom na jego szczycie. Na niej wiele przystanków urządzonych poprzez połączenie różnych technik przekazu informacji i oddziaływania na odbiorcę – od prezentacji audio, poprzez wizualizację plakatową, wzbogaconą nierzadko stosowną instalacją artystyczną w metaloplastyce. Jest możliwość skorzystania z elektronicznego przewodnika, instalując wcześniej odpowiednią aplikację mobilną. Dla tych, którzy z tego nie korzystają, pozostaje alternatywa odsłuchu wybranych opisów lub odczytanie informacji z tablic. Rzecz, która mi się szczególnie spodobała, to trójdzielna dedykacja informacji audio z wyszczególnieniem dla: oazy młodzieżowej, Domowego Kościoła i turystów. Całość – w warstwie merytorycznej i językowej – zredagowana w sposób czytelny, ciekawy i pozbawiony nowomowy oazowej degradującej istotę przekazu. „Idzie nowe” – pomyślałem – „taki duchowy marketing…”. I dobrze. Z innowacyjnych technik przekazu korzystał już przed II wojną światową św. Maksymilian Kolbe; nie stronił od nich ks. Franciszek Blachnicki. Takoż zakończę komendą: marketing duchowy – w służbie Kościoła!

Fot. i opr. Adam Szewczyk

 

utworzono : 2019-08-26 15:02
cofnij drukuj do góry
Wszystkich albumów: