Ogłoszenia

W piątek na godz. 19.00
do salki pod plebanią zapraszamy młodzież chętną
współtworzyć duszpasterstwo młodzieży naszej parafii.

czytaj więcej »

Aktualności

aktualizowano: 2018-05-07 17:21 Odsłon: 105

Archidiecezjalne Dni Młodych 2018

Tegoroczne Dni Młodych odbyły się tradycyjnie w dniach 1-3 maja, drugi rok z rzędu w gościnnym Goleniowie. Przeżywane były pod hasłem zaczerpniętym z Ewangelii wg św. Łukasza: „Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga”.

Grupa młodzieży z naszej parafii dotarła do Goleniowa pociągiem, po rejestracji i przydzieleniu miejsca noclegowego udaliśmy się do kościoła pw. św. Katarzyny na Eucharystię rozpoczynającą trzydniowe spotkania. Msza św. pod przewodnictwem ks. bp. Henryka Wejmana z udziałem wielu kapłanów, włodarzy miasta, mieszkańców oraz młodzieży z naszej diecezji i gości z Bambergu. Następnie udaliśmy się na stadion miejski gdzie zjedliśmy obiad. Kolejnym punktem była modlitwa Koronką do Miłosierdzia Bożego oraz udział młodzieży w warsztatach tematycznych - młodzież naszej parafii wybrała: Kurs Alfa, warsztaty misyjne, perkusyjne, gry i zabawy rekreacyjne. Po wartościowo spędzonym czasie zgromadziliśmy się przy scenie głównej na koncercie Asi Stanuch z zespołem. Następnie po kolacji udaliśmy się na wieczorne nabożeństwo uwielbienia – czas pojednania, do kościoła św. Katarzyny. Na początku, wprowadzeni w czas skupienia świadectwami rangi oraz osobistego doświadczenia sakramentu pokuty i pojednania uczennicy szkoły średniej oraz kapłana, była okazja, by głębiej uzmysłowić sobie wartość tego sakramentu. Po wystawieniu Najświętszego Sakramentu na ołtarzu był czas na osobistą modlitwę, wspólny śpiew uwielbienia oraz czas ciszy i skupienia. Była możliwość skorzystania z sakramentu pokuty, który był dla uczestników momentem podnoszenia, ale też możliwością serdecznej rozmowy z kapłanem, przede wszystkim zaś doświadczeniem spotkania z Jezusem przebaczającym i kochającym. Po zakończeniu udaliśmy się na miejsce noclegu.

Drugi dzień rozpoczął się od posiłku na stadionie, po czym udaliśmy się do kościoła św. Jerzego na Jutrznię – poranną modlitwę Kościoła. Następnie wysłuchaliśmy poruszającego świadectwa wiary. Ok. 10.30 przed sceną główną rozpoczęła się Gra Miejska. Zachęceni m.in. atrakcyjnymi nagrodami, uczestnicy wyruszyli szukając punktów rozsianych w pięknej miejscowości, wykonując różne zadania. O 12.30 rozpoczęła się Msza św. w kościele św. Katarzyny. Potem udaliśmy się na obiad, po którym wzięliśmy udział w Przeglądzie Kultury Chrześcijańskiej - każdy z uczestników Dni Młodych mógł wybrać jedną z propozycji: pokaz filmowy, wystawa plenerowa o ŚDM w Krakowie, przedstawienie teatralne „5 przypowieści”, sesja Kursu Alfa, adoracja Najświętszego Sakramentu. O godz. 17.00 uczestniczyliśmy w Marszu biało-czerwonym. Prowadzeni przez orkiestrę dętą, z flagami narodowymi w dłoniach uczciliśmy Dzień Flagi, uświadamiając sobie po raz kolejny naszą narodową tożsamość. Na zakończenie był koncert orkiestry Wood nad Bras Band. Po kolacji udaliśmy się do kościoła św. Katarzyny na Wieczór chwały, gdzie ks. abp Andrzej Dzięga rozpoczął spotkanie, głosząc katechezę do młodzieży. Po tym nastąpił czas adoracji i uwielbienia, zwieńczony świadectwami młodych ludzi o swoim doświadczeniu spotkania Boga. Ostatnim punktem tego dnia było plenerowe widowisko Teatru A pt. „Pieśń o Franciszku”. Bogato urozmaicona efektami pirotechnicznymi, świetlnymi i dźwiękowymi świetna gra aktorska pozostanie na długo w naszej pamięci.

Trzeci dzień rozpoczął się tradycyjnie śniadaniem i Jutrznią w kościele św. Jerzego, po której nastąpił czas świadectw uczestników, dzielących się doświadczeniem tych dni. Po tym udaliśmy się przed scenę główną, gdzie wspólnie tańcząc i bawiąc się budowaliśmy atmosferę radości i wspólnoty. Czas przygotowania jak i sama Msza św. miały miejsce na scenie głównej. Eucharystii kończącej tegoroczne spotkanie Młodych w Goleniowie przewodniczył ks. bp Henryk Wejman. Cała nasza grupa szczęśliwie powróciła do Szczecina, długo jeszcze nosząc w sercu bogactwo czasu spędzonego tak blisko z Panem Bogiem i we spólnocie z drugim człowiekiem.

Świadectwo jednego z uczestników

ADM 2018 - były to dla mnie pierwsze Archidiecezjalne Dni Młodzieży, zarazem wspaniały czas spędzony z Panem Bogiem. Wszystkie adoracje, wieczory uwielbienia, wspaniała zabawa, zbliżyły mnie jeszcze bardziej do wszechmogącego Ojca. Poza modlitwą spotkałem wielu wspaniałych ludzi w różnym wieku, księży i siostry zakonne. Nie mogę się doczekać wyjazdu za rok.

Tomek Markowski

GALERIA

aktualizowano: 2018-05-07 17:21
Wszystkich rekordów:
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława BM w Szczecinie
ul. Kolorowych Domów 2, 70-781 Szczecin, tel. , fax.