Transmisja na żywo

Ogłoszenia

Nasza świątynia (stary kościół) został wzniesiony  pod koniec  XV w miejscu wcześniej istniejącego kościoła o którym wspominają  źródła  historyczne z 1359 roku. Od czasów reformacji do zniszczenia w działaniach wojennych w 1945 roku świątynia służyła  Wspólnocie Protestanckiej. Po 30 latach od zakończenia wojny Parafia Świętego Ducha w Zdrojach  otrzymała zgodę władz państwowych na odbudowę ruin kościoła. Wielkim wysiłkiem mieszkańców Klęskowa, odbudowę kościoła podjęto 
w 1976; zakończono 25 lutego 1979 r. uroczystym poświęceniem.   Budowę nowego kościoła rozpoczęto w 1996 roku. Od maja 2000 roku odprawiano  Msze św. dalej prowadząc dzieło budowy. Uroczystej konsekracji nowej świątyni dokonał Ks. Arcybiskup Andrzej Dzięga, przy licznym udziale kapłanów i wiernych 23 października 2011 roku. 
     Dzisiejszej niedzieli przeżywamy 13 rocznicę konsekracji naszego nowego kościoła. Pragniemy dzisiaj modlitwą ogarnąć  wszystkich budowniczych  starego i nowego kościoła. Prośmy Boga, by naszą ofiarność i  gorliwość w trosce o parafialną świątynię kościoła wspierał  swoim błogosławieństwem.
czytaj więcej »

Aktualności

aktualizowano: 2024-01-27 11:39 Odsłon: 377

Przewodnik po Biblii – część CCCXXIV

Ewangelia według św. Jana (c.d.)

 

9 Niewidomy widzi; widzący są ślepi

Jezus jest rzeczywiście światłością świata. Ten szósty znak wyraźnie na to wskazuje; pozwala on także lepiej zrozumieć problem ludzkiego cierpienia.

Chociaż  istnieje bezpośredni związek między cierpieniem a grzechem człowieka, poszczególne  cierpienie nie musi wynikać z grzechów własnych albo rodziców (3).

Niekiedy Bóg dopuszcza cierpienie w określonym celu i jest ono źródłem dobra dla samego cierpiącego i dla wszystkich, z którymi się styka. W tym przypadku ślepota prowadzi człowieka do spotkania z Jezusem. Niewidomy przejrzał na oczy (7) i przejrzał także jego umysł, tak że uwierzył (35-37). Natomiast ci, co widzą, przez swe uprzedzenia i pychę są ślepi na prawdę (40-41). Będąc świadkami cudu, są w stanie zobaczyć tylko przekroczenie Prawa (16). Ich umysły są zamknięte, nie chcą słuchać logicznych wywodów człowieka z ulicy (30-34).

w. 6: Jezus stosuje metody medycyny ludowej (wierzono, że ślina ma właściwości lecznicze). Metoda nie jest jednak najważniejsza. Liczy się wiara człowieka, która przejawia się w jego posłuszeństwie (7).

Posłany (7): ponieważ woda pochodziła z innego źródła.

w. 22: Każdemu, kto opowiadał się za Chrystusem, groziła ekskomunika.

10, 1-21 Jezus dobrym pasterzem

Ten fragment następuje bezpośrednio po rozdziale 9. Pasterz jest postacią dobrze znaną w Palestynie. Większą część życia pasterz spędzał ze swoją trzodą. Jego owce znały i reagowały na jego głos. Prowadził (nie pędził) je na zielone pastwiska i chronił przed dzikimi zwierzętami, układając się w nocy do snu u wejścia do zagrody; stąd mówi się o pasterzu jako „bramie”. W Starym Testamencie Boga często nazywano pasterzem Izraela. Jego wybrani przywódcy także są „pasterzami” narodu. Teraz Jezus nazywa siebie prawdziwym pasterzem, tytułem, który znaczy tak wiele: bliski, osobisty związek między Nim a każdym z Jego naśladowców; absolutne bezpieczeństwo, jakie nam zapewnia; Jego przywództwo i przewodnictwo; Jego stałą obecność; Jego nieustanną opiekę; Jego miłość aż do złożenia ofiary z siebie samego.

w. 16: Jezus troszczy się nie tylko o naród żydowski, ale o cały oczekujący Go świat. Żyd i nie-Żyd, niewolnik i wolny, kobieta i mężczyzna, wszyscy należą do jednej owczarni (zob. Ga 3, 28).

(„Przewodnik po Biblii”, Oficyna Wydawnicza „Vocatio”, Warszawa 1997 r.)

 

aktualizowano: 2024-01-27 11:39
Wszystkich rekordów:
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława BM w Szczecinie
ul. Kolorowych Domów 2, 70-781 Szczecin, tel. , fax.
2013 © Wszelkie prawa zastrzeżone